Hoe werkt het?

Iedereen die houdt van foto/videografie! Het kan bijvoorbeeld zijn dat je een opdracht hebt om een bruiloft vast te leggen en dat je toch wel erg graag die telelens zou willen hebben om het bruidspaar vast te leggen, dan huur je hem gewoon voor die dag. Maar het kan ook zijn dat je twijfelt of je bijvoorbeeld wel wilt overstappen naar een systeemcamera, dan is huren een goede optie! Als je dan vervolgens besluit die systeemcamera te kopen, krijg je van ons het gehele verhuurbedrag van dat product als korting op je aankoopbon. We verhuren voornamelijk aan ZZP'ers en freelancers, maar als hobbyfotograaf ben je ook meer dan welkom.
 
Een product huren is heel eenvoudig. Op onze verhuur portal selecteer je welke producten je zou willen huren, elke combinatie is mogelijk. In je winkelwagentje geef je aan bij de huurperiode aan voor welke dagen je het product wil huren. Selecteer bij welk filiaal je hem wilt ophalen. Als je vervolgens alle gegevens hebt ingevuld krijg je van ons een offerte aanvraag. Hierin staat of alles beschikbaar is en ook wat de desbetreffende borg is. Dat wil nog wel eens wisselen per product, want we proberen deze zo laag mogelijk te houden. Als je de offerte vervolgens hebt geaccepteerd dan is je reservering rond. Mocht je product eerder bij het filiaal zijn, dan krijg je van ons een mailtje dat je het product kosteloos al eerder kan ophalen. Als je het product op de aangegeven tijd weer retourneert, maken wij de borg weer zo snel mogelijk naar je over. Als je vervolgens het product binnen 14 dagen na de huurperiode koopt, dan krijg je het desbetreffende huurbedrag als korting op je aankoop! 
 
Als je vier dagen van te voren reserveert ben je meestal wel op tijd, korter wordt het lastig. In Capelle aan den IJssel is het product als het op voorraad is per direct af te halen.
 
Je persoons- en adresgegevens zijn het enige wat we nodig hebben om een reservering voor je te maken. Bij het ophalen moet je wel je paspoort meenemen voor identificatie en een pinpas om de betaling te kunnen maken. Op dit rekeningnummer wordt ook de borg weer teruggestort als alles in orde is.
 
Er is inderdaad een aparte omgeving voor verhuur gemaakt. Aangezien we niet alles verhuren, is op deze manier goed te zien wat wij in ons verhuur assortiment hebben en kan je precies zien wat er goed bij jou past.
 
Ja, als jij de eigenaar bent van het bedrijf, geen enkel probleem. We verhuren juist heel veel aan freelancers en ZZP'ers. Bij het aanmaken van je account kan je je KVK en BTW nummer invoeren, zodat deze gegevens allemaal op de offerte/factuur komen te staan. 
 
Nee, dat mogen we helaas niet doen, maar je kunt er altijd eentje bij ons kopen voor een hele scherpe prijs.
 
Geen probleem, geef het dan zo snel mogelijk aan ons door. Dan kunnen we kijken of we tijdig nog wat voor je kunnen aanpassen, zodat je wel met de juiste spullen op pad kan.
 

Kosten

Dag één is 100% van de dagprijs, elke dag daarna is 50% van de dagprijs. Dus stel je voor dat een camera €20 per huurdag kost en je huurt hem 4 dagen, dan kost het 20+10+10+10 = €50. De borg wisselt per product en hoe vaak je bij ons huurt. Maar reken erop dat je voor je eerste keer huren altijd borg betaald.

 
Soms ben je nog zo voorzichtig, je kunt altijd pech hebben. Voor 7% verklein je de financiële aansprakelijkheid bij schade naar 20% van het schadebedrag met een minimum van €150. Deze optie is alleen geldig als je deze afsluit voor de huurperiode. Uitgesloten zijn waterschade, verlies, nalatigheid, vandalisme of diefstal. Eveneens is de dekking alleen geldig binnen Europa. Meer toelichting vind je in voorwaarden.
 
Jazeker. Niemand houdt van verrassingen, dus je krijgt altijd van ons eerst een offerte inclusief borg. Pas als je deze hebt bevestigd is je reservering gefinaliseerd.
 
Als alles compleet is, dan krijg je gelijk je borg terug bij aflevering van het product. We storten de borg terug op de pinpas waarmee je de betaling hebt gedaan toen je het product ophaalde. Mocht er echt schade zijn, onderdelen ontbreken of toch iets meer onderzoek nodig zijn, dan moeten we even uitzoeken hoeveel het kost om het product te repareren of te vervangen. Dan krijg je de resterende borg na verrekening van de kosten na 10 werkdagen terug op de rekening waarmee je gepind had. Voor borg/verhuur betaling accepteren we daarom alleen pin en geen creditcard/cash.
 

Koopkorting

Als je het product hebt gehuurd krijg je 14 dagen na de laatste huurdag het huurbedrag als volledige korting! Om de korting te krijgen moet je het volgende meenemen:

1. De ondertekende verhuur retourbon die je krijgt als je het huurproduct terugbrengt
2. We zien zoveel gezichten op een dag, dus om ons te helpen, je legitimatie zodat we weten dat jij het bent
3. Binnen 14 dagen vanaf de laatste dag van de huurperiode
4. Het koopproduct moet precies hetzelfde zijn als het huurproduct
5. De korting geld alleen over het gehuurde bedrag van dat product.
6. De korting is niet geldig op occasions.

Voorbeeld: je huurt een lens (bv 20 euro) en een body (50 euro). Vervolgens wil je die lens nieuw kopen, dan is de korting 20 euro.
 

Huurperiodes

Een huurdag is die gehele dag dat we geopend zijn. Maar we zijn allemaal fotografen, dus we begrijpen dat je soms ook 's avonds wilt schieten. Als je bijvoorbeeld het weekend wilt schieten dan huur je voor twee dagen en kan je hem maandagochtend tot 12:00 uur kosteloos retourneren. 
 
Ja dat kan. Als je bijvoorbeeld twee camera bodies wilt huren, waarvan er één voor twee dagen en éént voor vier dagen. Dan maak je twee bestellingen en retourneer je de eerste body na twee dagen en de andere na vier dagen. 
 
Ja, mits dit vooraf de huurperiode wordt aangegeven en we het product niet al aan iemand anders hebben beloofd. Je kan ons mailen of bellen om dit aan te passen. 
 
Mocht je een product willen huren voor zaterdag en zondag, maar dat filiaal is gesloten op zondag, dan kan je hem kosteloos op de maandag ochtend inleveren. Dan zet je de retourtijd op maandag en laat een comment voor ons achter bij de bestelling.
 
Nee, de prijs doordeweeks is hetzelfde als de prijs in het weekend.
 

Levering

Je kan bij het afhalen van je bestelling alleen met PIN betalen. Cash en creditcard is niet mogelijk bij huur.
 
Elk product komt in een mega stevige WCS koffer (die kunnen wel tegen een stootje!). Qua accessoires verschilt dat per product en proberen we het altijd zo duidelijk mogelijk in de beschrijving te vermelden. Maar mocht je er vragen over hebben, kun je ons altijd mailen. We leveren zelf nooit geheugenkaarten.
 
Ja, maar dat kan momenteel alleen in ons filiaal in Capelle aan den IJssel. Dus reken erop met je reservering dat je hem tijdig reserveert om verrassingen te voorkomen.
 

Vestigingen

Nee, dat kan helaas niet. Dus als je iets huurt in bijvoorbeeld Zwolle, dan zul je hem ook moeten retourneren in Zwolle.
 
Deze vind je hier: Kamera Express vestigingen

Advies

Altijd! Het is soms ook erg verwarrend al die opties die er zijn. Dus voor advies omtrent huren kan je onze klantenservice bellen op +31858888013